Her Yönüyle Mezuna Kalmak

Hayaller gerçekler…

Bu yazıyı okuyorsan uzun bir hazırlık sürecini atlatmış ve ne yapacağı konusunda hala karar verememiş yüzlerce adaydan birisin. Öncelikle şunu unutmamalısın ki bu karar senin hayatını şekillendirecek. Sadece puanı yettiği için  rastgele bir bölüme giden bir sürü insan ya okulu bırakıp yeniden sınava girmeye karar veriyor ya da bölüm bittikten sonra kendini oraya, o bölüme ait hissedemediği için yıllarını çöpe atmış oluyor.

Yazıma başlarken kullandığım HAYALLER kelimesi. Aslında bütün her şeyin anahtarı bu kelime. Yani sevdiğin bölüm sevdiğin meslek. Tabi bu kararı verirken sizi etkileyen onlarca farklı etken olacaktır.

Annem babam izin verir mi ?

Bu yılda olmazsa ne yaparım ?

Geçen yıl ne eksikti de yapamadım ?

Sınav sistemi değişiyormuş nasıl olacak ?

Konular da değişmiş zaten ve buna benzer daha bir sürü soru…

Elbette bunlar bir anda cevap bulunabilecek sorular değil. Bu sorulara cevap bulduğumuzda aslında karar vermek bizim için çok daha kolay olacak. O zaman gelin beraber bi düşünelim bu konuyu

ANNEM BABAM İZİN VERİR Mİ ?

Elbette çoğu zaman bir çoğumuz için temel etken bu olmuştur. Bir yılın sonunda beklenilen sonuç elde edilemeyince aileler bir sonraki sene için endişe duyar.Aslında bu en doğal tepkidir. Burada ailemize yeterli güveni verebilirsek yani onların güvenini kazanabilirsek bir sonraki sene için, değil bizim önümüzde durmak destekçimiz olacaklardır.Peki nasıl ? Hayallerimizi, hedeflerimizi, netlerimizi adım adım her şeyiyle onlara anlatırsak , “BEN BAŞARACAĞIM” diyebilirsek kendimize güvenerek , o zaman “ARKANDAYIM OĞLUM” “BENİM KIZIM SENEYE DOKTOR OLACAK” diyen bir aile bulabiliriz karşımızda.

PEKİ MÜFREDAT DEĞİŞİKLİĞİ NASIL ETKİLER ?

Onlarca haber sitesinde flaş haber olarak verilen, abartıldıkça abartılan, yerlere göklere sığdırılamayan müfredat değişikliği aslında bizim işimize gelecek basit değişiklikler. Eklenen konu sayısı bir elin parmağını geçmeyecek kadar az çıkarılan konular da genel olarak konunun tamamı değil de ufak bölümünü kapsıyor . Daha önce LYS de soru gelen birkaç konuda bu sene YGS ye dahil edildi. Peki bu bizi nasıl etkiler. Bu bizi ETKİLEMEZ. Çıkarılan konular zaten gitti YGS ye eklenenlere geçen sene LYS de çalışmıştık o zaman tek sorun yeni eklenen 2-3 konu mu ? Bence değil yani bence sorun olmamalı J

SENEYE SINAV NASIL OLACAK ?

Seneye YGS LYS devam edecek YGS yine Martta LYS ise Haziran da olacak.(Yükesek ihtimal) Zor ya da kolay olur kimse bilemez ama şu var ki son zamanlarda sorularda tekrara düşen ÖSYM yine kolay diyebileceğimiz bir düzeyde sınav hazırlayacaktır

BİR SENEDE HER ŞEY HALLEDİLEBİLİR Mİ ?

Bir senede her şeyi haledebilen ve sevdiği bölüme giden bir sürü insan var Öyle basit bölümlerden bahsetmiyorum Bir senede Hukuk, bir senede Tıp, bir senede Mimarlık kazananlardan bahsediyorum. Şu bir gerçek ki bunlardan hiçbiri saatlerce uyuyup canı isteyince çalışmadı sınava. Bir yılım var BEN BAŞARMALIYIM diye kendilerine telkin getirerek gece gündüz demeden çalıştılar. Şimdi aynanın karşısına geç ve kendine inanarak “BU SENE BAŞARACAĞIM” de. Vakit kaybetmeden hemen başla çalışmaya Önünde bir yıl kadar bir zaman var. ÜniversiteGO her zaman yanında, sen elinden geleni yaparsan emin ol ailende yanında olacaktır

Seneye HAYALLERİMİZDE buluşalım…

Mustafa AKYÜZ- ÜniversiteGO

Her Yönüyle Mezuna Kalmak” için 90 yorum

  • 24 Temmuz 2016 tarihinde, saat 22:13
    Permalink

    Alan değişikliği yapmak sizce ne kadar mantıklı bu sene ygsde 28 lys de 31 mat yaptım ama fen ygsde 9 lys de 90 soruda 20 oldu edebiyattanda tırsıyorum biraz nasıl yapmalıyım.(mezuna kaldım)

    Yanıtla
    • 25 Temmuz 2016 tarihinde, saat 05:06
      Permalink

      Sayısaldan tm ye çok fazla geçen oluyor
      Edebiyat 3 ayda halledilebiliyor
      Ama önünde bir yıl var fen de halledilebilir 😉

      Yanıtla
    • 25 Temmuz 2016 tarihinde, saat 08:08
      Permalink

      Mfden tmye geçilebilir ama tmden mfye geçmek baya sıkıntılı olabilir çünkü edebiyat ezber sadece nasıl çalışıcağını öğrenmen yeter dershane veya özel gibi bişeyler yapman gerekebilir amk ben ysde 39 mat lysde 21 mat yaptım hay aklımı bende mezuna kalıcam

      Yanıtla
  • 25 Temmuz 2016 tarihinde, saat 08:05
    Permalink

    Reis ben babama diyorim ki itü bilgisyara gireceğim ama babam bu sene yapamadın seneye nasıl yapıcan diyo bu sene 50k dayım lys ye yönelik hiç deneme çözmedim matta zaman yetişmedi filan ygsde 21 kdaydım hemde 25 türkçeyle babam bana zaten gerizekalıymışım gibi bakıyodu şimdi daha çok bakıyo aklındaki tek şey devlete girmek sadece etrafındaki gerçek anlamdaki gerizekalılardan etkileniyor ben bu adamı nasıl bilgilendiririm seneye yapsam bile büyük ihtimalle yapıcam babam gitme diyecek beni tıpa göndermeye çalışıcak yardım ettt

    Yanıtla
    • 25 Temmuz 2016 tarihinde, saat 13:25
      Permalink

      Elinde somut örnekler olmalı o zaman ikna olur
      Baba bu bir yıl hazırlanmış ve şuraya gitmiş şeklinde 🙂

      Yanıtla
    • 8 Ağustos 2016 tarihinde, saat 12:13
      Permalink

      yalnız değilmişim anlattıklarının harfi harfine aynısını yaşıyorum :/

      Yanıtla
    • 18 Ağustos 2016 tarihinde, saat 23:13
      Permalink

      Benimde gönlümde İTÜ bilgisayar vardı, şuan cü tıpdayım. Sınıf 3 oldu. Geçen sene 65 bindeydim. Paslanmışım, bu sene okulu dondurdum, yardırıyorum sınava. Peder bey 100 yılın enayisi gözüyle baksada 22 yaşındayım, hayat benim meslek benim. Şimdi 2 odalı bir evde hayat memat çekiyorum. Kaç gel ben sana bakarım gardaşım benim. Adana sıcaktır felan ama güzeldir. Tıp istemiyorsan da hiç gitme, anatomiydi kadın sağlıydı doğumuydu, kadavra ameliyatıydı benim gibi 2 paket sigara içersin 😀

      Yanıtla
      • 17 Nisan 2017 tarihinde, saat 23:04
        Permalink

        Hayrina bana da bakiver 😂 yürek işi tıp bırakıp hayallerine gitmek 👍 tebrik ederim.

        Yanıtla
  • 25 Temmuz 2016 tarihinde, saat 09:08
    Permalink

    Mezun olarak tekrar hazırlanma sürecinde dershaneye yazılmak mı yoksa çözümlü kitaplar, ders videolarıyla evde hazırlanmak mı daha mantıklı.Ben bu sene temel liseye gittim ve gerçekten çok büyük bir fayda görmedim.Bu sene zorlandığım yerlerde özel ders alarak evde hazırlanmayı düşünüyorum bu konuda siz ne önerirsiniz gerçekten kararsız kaldım.

    Yanıtla
    • 25 Temmuz 2016 tarihinde, saat 13:27
      Permalink

      Dershane kişiye düzen katar yani şöyle her hafta neyi işlediğin neyi bitireceğin belli olur
      Ben kendi planımı yaparım düzenli çalışırım diyorsan elbette eksik konularından özel ders almak daha mantıklı

      Yanıtla
    • 13 Ağustos 2016 tarihinde, saat 08:51
      Permalink

      Oyle yapman en mantklisi olur cunku dersane mezuna kalanlar icin zaman kaybi gibi ben oyle dusunuyorum eksik oldugum konularda ders alip evde denemelerle pratik artiirmak cok onemli cunki bu sene benim hic konu eksigim yoktu ve tum konulari cok iyi bitirdim sonucumda o kadar kotu degildi 25 bindeydim hedefim tip oldugu icim kaldim insallah seneye kazanip gidicem.ev en iyiisi calisma ortami varsa temel liseye bende gittim ama gercekten gereksiz cunku ne yaptimsa kendi calismamla yaptim bu yilda oyle yapicam

      Yanıtla
      • 19 Eylül 2016 tarihinde, saat 20:12
        Permalink

        benimde adım eda bende 22 bindeyım bende tıp istiyorum oha bu kadar tesadüf olur resmen inş kazanırız 🙂

        Yanıtla
  • 25 Temmuz 2016 tarihinde, saat 14:48
    Permalink

    Hocam merhabalar. Bu sene ilk kez sınava giriyorum. Mf3 52 bin mf4 60 bin. Çukurova, Uludağ, Selçuk gibi üniversitelerin mühendislikleri geliyor ve bazı vakıf üniversitelerin tam burslu mühendislikleri geliyor. Sizce ikinci seneye kalırsam daha iyi şeyler başarabilir miyim? Aslında daha iyi yapabileceğime inanıyorum ama ikinci senenin getirileri beni şimdiden korkutuyor. Ailem kararı bana bıraktı. Ama yazmalı mıyım, yazsam hangi bölümü, hangi üniversiteyi seçmeliyim hiç bilmiyorum. Bu kararsızlıkla üniversiteye gidersem mutlu olabileceğim zannetmiyorum. Psikolojik olarak büyük bir sıkıntıya girdim. Neye karar vermem gerektiğini tartamaz oldum. Lütfen önümü görmemde bana yardımcı olun. Yazınızla birlikte bir sene daha kalsam başarabilirim dedim kendi kendime. Benimde hedefim İTÜ bilgisayardı. Sizce seneye kalsam ilk 10 bin olur mu? Şimdiden teşekkür ederim.

    Yanıtla
    • 25 Temmuz 2016 tarihinde, saat 17:10
      Permalink

      Benim vereceğim cevap sadace yol gösterici olur 🙂
      Yani tam manasıyla bir noktaya yönlendirmek sonucu üstlenmek olur 🙂

      Ama şu şekilde ifade edeyim aldığın sıralama kötü bir sıralama değil bir yılda üzerine çok şey koyulup tıp bile kazanılır 🙂
      Kal ya da git diyemem ama 🙂

      Yanıtla
    • 2 Ağustos 2016 tarihinde, saat 13:30
      Permalink

      Peki 1.cilik kontenjanı bir yıl için mi geçerli mezuna kaldığımız zaman da geçerli mi ?

      Yanıtla
  • 25 Temmuz 2016 tarihinde, saat 16:48
    Permalink

    Merhaba ben mf öğrencisiyim tm3 den seçim yapamak istiyorum sizce ne zaman edebiyata başlasam benim için daha iyi olur şimdi başlasam ilerde unutulabilir mi

    Yanıtla
  • 26 Temmuz 2016 tarihinde, saat 01:47
    Permalink

    Merhabalar. Ben de çevresel ve kendime engeller yaratıp mezuna kalan gençlerdenim. Bu yıl daha başka olcağını düşünüyorum gördük geçirdik bi nevii. Bu süreçte isterim ki üniversiteGo gibi bir faaliyet gösteren sosyal ağ üzerinde ki kurum benim yanımda olsun. Dershaneye yazılacağım ama kafamı ygs lysye odaklayan tek şey dershAne olmamalı hayallerim ve herşeyden çok danışabileceğim her an yoldan çıkarsam o güncel durumumu düzene sokmamda yol göstericek hocalara abilere ablalara ihtiyacim olabilir. Herkese şimdiden başarılar. Yenigirecek arkadaşlara ise minik bir tavsiye sistemli ama 3/4 ay ygs ye calısın eylülden marta kadar sakın o hataya düşmeyin:)…

    Yanıtla
  • 26 Temmuz 2016 tarihinde, saat 10:05
    Permalink

    Merhaba ben sayısal öğrencisiyim teknik lisedeydim son sene temel liseye geçtim hedefim selçuk ünv. makina mühendisliğiydi ama ygsden çok düşük aldığım için toparlayamadım kendimi lys’ye girmek istemedim iyice psikolojim bozululur yapamazsam diye puanım iç açıcı değil tatilimi yaptım yeterince artık ne yapmalıyım diye kara kara düşünürken birden bu siteyi buldum ve arkadaşlara yardım ettiğinizi görünce sormak istedim bende ailem dershaneye gitmek istiyosan arkandayız dedi nasıl bi yol izlemem lazım temelim çok olmasada var ama eksiğim matematikte baya var fende daha iyiyim yardımcı olursanız sevinirim.

    Yanıtla
    • 26 Temmuz 2016 tarihinde, saat 17:27
      Permalink

      Konuyla ilgili hazırlanmış programlar var sitede biraz gezinirsen bulabilirsin buna ek olarak da mf 4 den tercih edeceğin için matematik önemli eger ailen de izin verirse matematikten özel ders alırsın önümüzdeki süreç içerisinde de ygs’yi halledersin bu süre zarfı içinde hem YGS hem de LYS matematik çalışırsın.LYS Feni de ygs sonrasına saklarsın.Kolay gelsin,soruların olursa cevaplamaya çalışırım inşallah.

      Yanıtla
  • 26 Temmuz 2016 tarihinde, saat 13:29
    Permalink

    Hocam benim sıralama 22 mf3 23 mf4 bu sene iyi yerler geliyor ama ben tıp arternatif dış istiyorum iyi bir çalışmayla bu halledilebilir mi bu seneden daha kötü yapmaktan korkuyorum nasıl bi çalışma önerirsinir?

    Yanıtla
  • 26 Temmuz 2016 tarihinde, saat 16:10
    Permalink

    Bende bu senenin kararsizlarindanim ygs de yetistiremedim o kadr iyi bi puan almadim lys de pek parlak degik hemsirelik ebelik ve bazi muhendislikler tutuyo ailemde seneye hazirlanmama pek sicak bakmiyorlar bir senemin bosa gidecegini söylüyorlar sizce napmalıyım bu soyledigim bölümlei secip bi tercih mi yapmaliyim yoksa seneye haziralnamli miyim lütfen kafam.cok kariti lütfen bi fikir verin

    Yanıtla
  • 26 Temmuz 2016 tarihinde, saat 23:03
    Permalink

    Hocam eşit ağırlıkcıyım puanım sınıf öğretmenligine ve okul oncesi öğretmenliğine yetiyo ama sıralama kurtarmıyo sizce tercih etmeli miyim

    Yanıtla
  • 28 Temmuz 2016 tarihinde, saat 17:12
    Permalink

    Merhaba hocam, ben de çekiniyorum bazen acaba gider miyim gitmez miyim, seneye kalır mıyım, kalmaz mıyım diye. Seneye olsa daha mı güzel olacak yoksa kötü mü olacak diye diye beynimi kemiriyor artık. bilmiyorum yaş da oldu 25 dışarıdan okudum ve sınava girdim.

    Yanıtla
    • 31 Temmuz 2016 tarihinde, saat 14:34
      Permalink

      Tabi bu genel bir yazı 🙂
      Yani elbette herkesin şahsi ekstra sorunları olabilir ki o zaman bu yazı önemini yitirir 🙂
      Kal ya da git diyemem 🙂
      Fakat bir sene daha hazırlanıp kazanamayan da var 4. senesinde tıp kazananda 🙂

      Yanıtla
  • 29 Temmuz 2016 tarihinde, saat 00:21
    Permalink

    Hocam iyi günler. Mf3 27k mf4 de 24k. açıkcası lise 1-2-3 döneminde aşırı derecede yatıp son sene çok çalıştım ancak bu kadar oldu. Ancak bu benim içime hiç sinmedi. Makine mühendisliği istiyorum ancak önümde gazinin ingilizcesi, tobb’un yüzde 50 burslusu ve hacettepe otomotivden başka seçeneğim yok gibi duruyor. Ben mezuna kalırsam ODTÜ makine’yi istiyorum o da olmazsa İTÜ makine’yi. Ancak olası bir talihsizlikle birlikte 24k olan mf4 sıralamamı daha da düşürmekten korkuyorum. Çok kararsızım. Psikolojim bozuldu resmen. Sizce tercih yapmalı mıyım yoksa bir yıl daha deneyip mücadele mi etmeliyim ?

    Yanıtla
    • 31 Temmuz 2016 tarihinde, saat 14:30
      Permalink

      Kişiler için karar noktasında öneride bulunmayı pek sevmiyorum 🙂 Kal ya da git diyemem 🙂

      Yanıtla
  • 30 Temmuz 2016 tarihinde, saat 20:51
    Permalink

    Merhaba.Benim hedefim tıptı
    Fakat lysde 35k yaptım.İstediğim yer için tekrar hazırlanacağım.
    Sormka istediğim bazı sorular var.
    Ben dershaneye gitmeyi tercih ediyorum.Eksik bırakmak istemiyorum,bu yıl sormak istediğim soruları soramama sıkıntım vardı,tekrar aynı sıkıntıyı yaşamak istemiyorum.Fakat çok fazla vaktimi yer mi? Mezunlar çok vakit alıyor,gereksiz diyor..
    Geçen sene çözdüğüm kaynakları tekrar çözmek istemiyorum fakat bazı çözdüğüm kaliteli kaynakları tekrar almak istediğime inanıyorum (örnek karekök,bilfen.palem fen) .Fakat tekrar aynı kitaba da para vermek istemiyorum.Sizce almalı mıyım tekrar?
    Ve burada biz mezunları da unutmadığınız için çok teşekkür ederim.İyi ki varsınız.
    İnşallah seneye hepimiz istediğimiz bölümü kazanmış olarak sizlere mesaj yollarız
    Yolunuz açık olsun 🙂

    Yanıtla
    • 31 Temmuz 2016 tarihinde, saat 14:29
      Permalink

      Soruları sormak aslında en önemli faktör
      yani şu ana kadar belki en çok yapılan hata bu olsa gerek konu çalışılır soru çözülür ve öylece kalır
      bu bize bir şey kazandırmaz amaç bilemediklerini öğrenmek olmalı
      eğer sene içinde sorularını sorabileceğin bi yer varsa dershane şart değil
      kaynak olarak şu anda bi öneride bulunamıyorum malesef ama inceleme fırsatı bulursam bir yazı yayınlarım 🙂

      İnşallah Seneye hayallerimizde buluşalım

      Yanıtla
  • 31 Temmuz 2016 tarihinde, saat 10:06
    Permalink

    Merhaba hocam ben bu sene sınava girdim mf3 49k mf4 52k yaptım.Sonuç beni çok mutlu etmedi ama güzel mühendislikler tutuyor.sağlık bölümlerine girebilseydim daha mutlu olurdum ama tekrar hazırlanabilir miyim bu cesareti kendimde göremiyorum.Ailem kararı bana bıraktı sizce ne yapmalıyım.Hemde bi mühendislik bölümünü okumak için çok istekli olmak gerekir mi yoksa okundukca sevilebilen bi bölümmü bunu da cevaplarsanız sevinirim teşekkürler.

    Yanıtla
  • 31 Temmuz 2016 tarihinde, saat 10:29
    Permalink

    merhaba hocam ben bu sene sınava girdim mf3 49k mf4 52k yaptım.sonuç beni çok mutlu etmedi ama güzel mühendislikler tutuyor.sağlık bölümlerine girebilseydim daha mutlu olurdum ama tekrar hazırlanabilir miyim bu cesareti kendimde görmüyorum.Ailem kararı bana bıraktı sizce ne yapmalıyım. hemde bir mühendislik bölümü okumak için çok istekli olmak gerekir mi yoksa okudukça sevilebilecek bir bölüm mü bunu da cevaplarsanız sevinirim teşekkürler.

    Yanıtla
    • 31 Temmuz 2016 tarihinde, saat 14:24
      Permalink

      Mühendislik okudukça sevilir mi bilemem 🙂
      Fakat sevmediğin bir bölüm okudukça bile sevilmez 🙂
      Biraz daha kendi yeteneklerin ve ilgi alanına göre karar ver 🙂
      Tıp ezber ve insandaki sistemin bütünüyle incelenmesi
      Mühendislik matematik ve fiziğin tamamen içine girmen ve rakamlar ve kodlarla ilgilenmek

      Yanıtla
  • 31 Temmuz 2016 tarihinde, saat 14:11
    Permalink

    hocam sizce eczacılığı tercih etmeli miyim yoksa tıp için 1 sene daha beklemeli miyim acil cevap verirseniz sevinirim teşekkürler

    Yanıtla
  • 31 Temmuz 2016 tarihinde, saat 18:21
    Permalink

    Merhaba hocam, ben bu sene derslerin pek üstüne gitmedim doğrusu ve 75bin mf3 76bin mf4 sıralamalarım geldi. Ufak tefek birkaç bölüm tutuyor fakat mezuna kalmaya karar verdim. Düzgün bir sistemle çalışarak tıp kazanma ihtimalimiz var mıdır acaba? teşekkür ederim

    Yanıtla
  • 1 Ağustos 2016 tarihinde, saat 11:19
    Permalink

    Tm 3 18 k, bir daha hazirlansam 10 k yapabilirmiyim yapamazmiyim diye dusunuyorum, cunku bu sene iyi calistigimi dusunuyorum sizce mezuna kalmalimiyim, eger universiteye gidersem pisman olurum diye korkuyorum

    Yanıtla
  • 1 Ağustos 2016 tarihinde, saat 11:46
    Permalink

    Merhaba hocam. Sıralamam 90 bin. Çok istemeyerek de olsa hemşirelik yazmayı düşünüyorum ama aynı zamanda mezuna kalıp kalmamakta da kararsızım. Sizce ne yapmalıyım ?

    Yanıtla
  • 1 Ağustos 2016 tarihinde, saat 16:51
    Permalink

    Merhaba hocam. Ben bu sene mf 53 bin yaptım seneye kalıyorum. İnşallah çapa tıp okuyacağım seneye.Mezuna kalmak çok iyi bir psikoloji gerektiriyor kararlı ve güçlü durmak için neler yapmalıyım ne önerirsiniz?

    Yanıtla
    • 1 Ağustos 2016 tarihinde, saat 19:40
      Permalink

      Sıralaman oldukça iyi
      Lys odaklı çalış
      yeni müfredattaki soru tiplerini taramayı ihmal etme

      Yanıtla
      • 2 Ağustos 2016 tarihinde, saat 07:48
        Permalink

        Teşekür ederim peki sizce herkes üniversiteye giderken benim gidememem yada aile baskısı sonucunda oluşan bu kötü psikoloji için kimseyi umursamamalımıyım?

        Yanıtla
        • 7 Ağustos 2016 tarihinde, saat 22:41
          Permalink

          Kesinlikle 🙂 Yeni bir yazı yayınladık 🙂
          Kanatlanma Vakti Geldi 🙂
          Bi oku derim

          Yanıtla
          • 9 Ağustos 2016 tarihinde, saat 15:07
            Permalink

            Çok teşekkür ederim hocam

  • 2 Ağustos 2016 tarihinde, saat 07:45
    Permalink

    Merhaba hocam mf3 20k mf4 25k . Gata tutuyordu orasıda kapatılınca boşluğa düştüm şuan ne yapacağımı bilmiyorum. Seneye kalmamak için mühendislik yazmam konusunda tavsiyeler var ama ordada itu , odtu vb, gelmeyince mühendislik yazmanın bi anlamı yok gibi geliyor. Mezuna kalınca zaman geçmeyecek, sıralamam düşer diyede korkuyor. Önerilerinizi alabilir miyim ?

    Yanıtla
  • 2 Ağustos 2016 tarihinde, saat 08:48
    Permalink

    Merhaba hocam, ben bu sene sınava girdim ve mezun kalmaya karar verdim.Açıkçası 12.sınıf haricinde sınavı pek önemsemedim sadece yazılılara çalışıyordum. 12. sınıfta bu yüzden baya bi zorluk çektim ve bu yıl elimden geldiğince çalıştım. seneye de dershaneye gitmeyi pek istemiyorum yani mf derslerinden özel ders almak bana daha çok yararlı olur gibi geliyor. Sizce dershaneye gitmem gerekli mi? özel derse gidip kendi düzenime göre bir program ona uysam da yararlı olur mu? lütfen açıklar mısınız çok kararsızım yanlış bir karar vermekten korkuyorum

    Yanıtla
  • 2 Ağustos 2016 tarihinde, saat 14:14
    Permalink

    Merhaba hocam.Ben bu sene okula gidip gelerek tm3 98 k gibi bir sonuc elde ettim.Sene boyunca amacim yoktu.Mezuna kalip disiplinli ve duzenli calisarak ideallerime ulasmayi hedefliyorum.Ancak ders calisma aliskanligimi tam oturtamiyorum.Kalkip ders calismak istiyorum ancak yapmiyorum.Korkuyorum ki 1 senemi boyle gecirip basarisiz bir insan olursam.Kendime inaniyorum ancak guvenemiyorum.Ne onerirsiniz ?

    Yanıtla
  • 3 Ağustos 2016 tarihinde, saat 14:13
    Permalink

    Hocam ben bu sene sınava ilk kez girdim ve tercih yapmayacağım seneye 2. kez girerken başvurular nasıl olucak yani bi mezun nasıl başvuru yapicak ygs-lys ye

    Yanıtla
    • 9 Ağustos 2016 tarihinde, saat 18:41
      Permalink

      Başvuru zamanı gelinde detaylı bilgi veririz fakat çok bi farkı yok hatta daha kolay 🙂

      Yanıtla
  • 4 Ağustos 2016 tarihinde, saat 16:22
    Permalink

    Hocam sizce dersaneye gitmem gerekli mi dersaneye gitmezsem yapamazmiyim

    Yanıtla
    • 9 Ağustos 2016 tarihinde, saat 18:39
      Permalink

      Dershane çok şart değil ama bilmediğin konuları anlatabilecek birilerini bulman lazım 🙂

      Yanıtla
  • 5 Ağustos 2016 tarihinde, saat 08:19
    Permalink

    Hocam bı program yayınlıcak mısınız haftalık konu soru dagılımı veren?

    Yanıtla
  • 6 Ağustos 2016 tarihinde, saat 11:13
    Permalink

    Hocam ben mezuna kalan öğrencilerdenim lys den çalışmaya mi başlasam yoksa lys ve ygs yi birlikte mi yürütsem ?

    Yanıtla
  • 6 Ağustos 2016 tarihinde, saat 16:34
    Permalink

    Merhabalar hocam bu seneki sınavım berbat ötesinde aslında da 12. Sınıfı diğer yıllarda ki konuları tamamlamak la geçirdim önce ki yillar sınavı önemsemiyorum bu sene çoğu konumu tamamladım ama eksiklerim vardı bu sene çok sıkı hazırlanmam gerekiyor çünkü babamı cok zor ikna ettim ikinci seneye çok iyi hazırlanmam ve bir şeyleri ispatlamak için çok yüksek bir yeri kazanmam gerekiyor önce ki seneye kadar bi hedefim bile yoktu hocam sizden istediğim bana ders çalışmam konusunda yol göstermeniz tip kazanabilmek için ne yapmalıyım nasıl çalışmalıyım dershane ye gitme gibi şansım yok öneriniz nedir???

    Yanıtla
    • 9 Ağustos 2016 tarihinde, saat 18:37
      Permalink

      Hedefin ne olursa olsun önceliğin LYS olsun
      Zaten LYS yi hallettikçe YGS ye bir yandan tamamlanacaktır

      Yanıtla
    • 5 Mayıs 2017 tarihinde, saat 19:09
      Permalink

      Hey merhaba istediğin bölümü kazanabildin mi?

      Yanıtla
  • 8 Ağustos 2016 tarihinde, saat 08:06
    Permalink

    hocam cevap vercekmisiniz 🙁

    Yanıtla
  • 8 Ağustos 2016 tarihinde, saat 10:18
    Permalink

    Hocam ben bu yıl yeni sınava girdim ve kötü şartlar yüzünden ikinci yila kalmak zorunda kaldım TM ciyim .lys ve YGS yi birlikte mi yurutmeliyim nasıl calismm gerektiğini tam olarak bilmiyorum biraz yardımcı olur musunuz

    Yanıtla
  • 14 Ağustos 2016 tarihinde, saat 09:19
    Permalink

    Hocam aile,arkadaş zoruyla bir meslek seçtim iyi bir üniversitede kötü bir bölüm geldi.Hayatımı harcadım diyebilirim.Pişman oldum seçmeyecektim ama çok geç seneye hazırlanmak istiyorum ailem şimdide diyor madem hazırlanacaktın niye ısrar etmedin diyor ve başımı kemirdiler.İstanbul Üniversitesini tutturdun işte daha ne gibisinden cevaplarda alıyorum fakat hiç içime sinmiyor.Seneye hazırlanmayı ikna ettim gibi ama kırık obp ile çok üst düzey üniversiteleride kazanamam korkusu var resmen boşluktayım :((((

    Yanıtla
  • 17 Ağustos 2016 tarihinde, saat 13:34
    Permalink

    Hocam bende bir şey sormak istiyorum. Bu sene mezuna kaldım ve müfredat değişikliğinden ziyade soru tarzları değişir mi diye merak ediyorum öyle bir şey mümkün mü? Sonuçta 2010’da sınav sistemi değişince böyle bir değişiklik olmamış sorulara bakınca. Siz ne düşünüyorsunuz?

    Yanıtla
  • 20 Ağustos 2016 tarihinde, saat 12:42
    Permalink

    hocam ben geçen sene ve bu sene gittiğim dersaneyi beğenmediğim için bıraktım babam seni bi daha imkanı yok dersaneye göndermem diyo ben mezuna kaldım ve dersaneye gitmek istiyorum babamı nasıl ikna edebilirim lütfen yardımcı olur musunuz

    Yanıtla
  • 20 Ağustos 2016 tarihinde, saat 20:12
    Permalink

    Merhabalar hocam.Öncelikle bize yardımcı olduğunuz için teşekkürler?.Hocam ben geçen sene YGS den 23 bininci oldum. Aslında sınava girmeden iyi daha iyi bekliyordum sınavdan önceki gün uyuyamadım. Sınavda da bir sürü dikkatsizlik hatası yaptım. Moralim bozulduğu için LYS ye hiç çalışmadım ve sıralamam 32 bine geriledi.Mezuna bıraktım.Dersaneye gitmelimiyim bilmiyorum geçen sene okulun kurslarına gitmiştim pek yararı olmadığı.Yardımcı olursanız sevinirim?
    Üniversitego okuru…

    Yanıtla
  • 20 Ağustos 2016 tarihinde, saat 22:48
    Permalink

    Hocam tercihlerimi nasıl olsa gelmez diyerek yapmıştım bu yüzden istemediğim bi sürü şehiri yazdım ve istemediğim bi şehir geldi mezuna kalma kararı aldım ama puan kesintisinden dolayı çok korkuyorum herkes puanın yarıya düşer diyor ama bazılarından 5-6 puan kesiliyormuş bazılarıda sadece puanın degill sıralamandan geriler diyorlar bu konuda bilgi verir misiniz

    Yanıtla
  • 29 Ağustos 2016 tarihinde, saat 19:08
    Permalink

    Hocam ben her gün ygs denemesi çözüyorum ve bit lys konusu bitiriyorum bu sene sıralamam 40k oldu hedefim tıp fikrinizi merak ediyorum

    Yanıtla
  • 18 Eylül 2016 tarihinde, saat 15:56
    Permalink

    Merhaba ben mf3te 16k oldum tercih yapmadilm. Ailemdeki ve cevremdeki kisiler baski yapti baya dişe git diye hayalim tip.dersaneye kaydoldum.ama bu mufredat degisikligi beni baya korkuttu baya konu cikartmislar ayrica arkadasim 40k ile hacettepe hemsirelige gitti resmen bana bunun yuzunden vaski yapiyolar onerileriniz neler ?

    Yanıtla
    • 18 Eylül 2016 tarihinde, saat 16:26
      Permalink

      Müdredat değişikliği çok abartılacak kadar etkilemez
      Birkaç konuYa LYS yerine YGS de çalışcaksınız o kadar

      Yanıtla
  • 22 Eylül 2016 tarihinde, saat 21:06
    Permalink

    hocam gecen sene mf3 190 bındeyım bu sene calısarak tıp sansımız ne olur sızce

    Yanıtla
  • 23 Eylül 2016 tarihinde, saat 22:09
    Permalink

    meraba hocam ben bu yıl mf3te 85k yaptım öylesine tm sınavına girip ondada (tm3)70k yaptım bu yıl yine mfden hazırlncm sizce biyandan tm yede çalışmalı mıyım (hukuk için) bide bu yıl dersane düşünmüyorum özel ders almayı planlıyorum ayrıca geçen sene ygsden sonra bıraktım lys ye daha fazla çalişmak istiyorum bana ne önerirsiniz teşekkürler

    Yanıtla
  • 8 Ekim 2016 tarihinde, saat 21:55
    Permalink

    Hocam ben bu sene mf3 de 42 bindeydim.mezuna kaldim.sizce bu sene capa tıpı kazanabilir miyim yani 2binde girebilir myim?

    Yanıtla
  • 29 Kasım 2016 tarihinde, saat 00:43
    Permalink

    merhaba ben 2016 yılında mezun oldum üniversite tercihi yaptım tercih çıktı ama ben sonradan istemediğim bir bölüm yazdığıma karar verdim ve kaydımı yaptırmadım.tekrar hazırlanmaya karar verdim.önümüzdeki gireceğim sınavda bana okul puanı verecekmi? bilen varsa sorumu cevaplarsa sevinirim

    Yanıtla
  • 30 Kasım 2016 tarihinde, saat 12:08
    Permalink

    Hocam martı saymazsak 3 ay kaldı YGS’ye ben mezuna kalırsam 2018 deki YGS ye girebilirmiyim sizce kalkcak felan diyorlar mezunlar değişiklikten etkilenirmiki

    Yanıtla
  • 8 Ocak 2017 tarihinde, saat 04:22
    Permalink

    Merhaba bu güzel yazı için öncelikle teşekkür ederim. Benim başıma gelen şey 4 yıllık eğitim fakültesinden bir öğretmenlik bölümü okudum bu sene mezun oluyorum inşallah. Ama işte geçen seneden itibaren alımlar neredeyse durduruldu 100 kişi filan aldılar bu sene. Eski alımlara göre orana vurursak 20/1 oranında düştü yani hiç umudum da kalmadı atanacağıma dair hatta kpss çalışmayı bile bıraktım. Üniversite tercih yolunun başında olan arkadaşlara tavsiyem 1 sene hatta 2 sene mezun kalın ama acele etmeyin lütfen, geleceğinizi sırf boşta kalmayayım diye riske atmayın.

    Yanıtla
  • 22 Şubat 2017 tarihinde, saat 12:31
    Permalink

    Merhabalar
    YGS ye çok az bir sure kaldi ve benim hala eksik konularim var bu sene ders çalışmak zor oldu daha doğrusu okul dershane ve sinav calismasini birlikte yurutemedim hukuk istiyorum matematiğim kotu bir sene daha firsatim olursa düzelten duzeltebilecegime inanıyorum edebiyat ve türkçede iyiyim içimden mezuna kalmak geliyor kalmalimiyim hocam ?

    Yanıtla
  • 25 Şubat 2017 tarihinde, saat 11:58
    Permalink

    Merhabalar ben bu sene mezuna kalırsam diğer sene bana okul puanı verecekler mi onu merak ediyorum yardım edebilirseniz sevinirim

    Yanıtla
  • 29 Mart 2017 tarihinde, saat 18:41
    Permalink

    Hocam 2017 ygs de 7bininciyim 2 bine cekebilir miyim sizce

    Yanıtla
  • 17 Nisan 2017 tarihinde, saat 11:23
    Permalink

    Ben bu sene mezuna kaldım benim suçum cok fazla telaş yaptim olmayacak yapamiyacam mezuna kalirim kesin gibisinden hep olumsuz dusundum kendime guvenim yoktu calisiyordum ama konunun icinde boguluyordum resmen detayli bir sekilde konu calisip bundan da cikar sundan da cikar diye az soru cozuyordum kitap okumuyordum az fedakarlik yaptim ama hocalar benden cok umutluydu sinavda istedigim puan alamadim ama tamamen stresten kaygidan kaybettim diger sene yani 2018 ygs de calisirken hatalarimi tespit ettim fakat dersaneye gitmeden evde calisamam arastirdik bizim mahalleye yakin etut merkezi varmis bu sene ygs lys kurslari basliyacakmis ailem oraya gonderme tarafinda ama ben pek istemiyorum kafamda soru isaretleri var bu hocalar bundan once teog ogrencilerine ders veriyordu simdi ygs lys nasil anlatacak uzman kisiler mi yoksa kadroya yerlesmemis hocalar mi diye sorular kaldi birde eylulde basliyacakmis kurs bnm 5 ay bi sure evde ygs ye calismam gerekiyor ama nasil calisacami bilemiyorum evde ygs ye nasil bir sekilde calisilir o dedigim etut merkezine gitmelimiyim yoksa dersaneye mi gitmeliyim bnm bu sene kazanmam gerek. Rakiplerim benden once olacak ben bu sene iyi bir net yapmam gerek bana yardim edermisiniz cevap bekliyorum ..

    Yanıtla
    • 17 Nisan 2017 tarihinde, saat 15:57
      Permalink

      etüt merkezi veya dersane senin kararın ailenin maddi durumunuda göz önünde bulundurarak , annen ve babanla açıkca konuşarak karar vermelisiniz.

      Yanıtla
  • 17 Nisan 2017 tarihinde, saat 11:31
    Permalink

    Hocam birde bu sene 2018 de mufredat degişikligi olur mu sizce bu sene kalkacak diyorlar

    Yanıtla
    • 17 Nisan 2017 tarihinde, saat 15:55
      Permalink

      müfredat değişikliği beklenmiyor

      Yanıtla
  • 1 Mayıs 2017 tarihinde, saat 13:24
    Permalink

    Saolun benim bi sorum daha olacak 5 ay evde calismam gerekiyor ygs ye nasil verimli calismam konusunda bana onerebileceginiz haftalik ders calisma programi onerir misiniz veya bu sitede var mi ben bulamadim da

    Yanıtla
    • 1 Mayıs 2017 tarihinde, saat 14:13
      Permalink

      google’a üniversitego çalışma programı yazarsanız gelir 🙂

      Yanıtla
  • 3 Mayıs 2017 tarihinde, saat 00:15
    Permalink

    Hocam merhaba benim ygs4 142k beklentilerimin çok altında geldi mezuna kalmayı düşünüyorum hedefim boğaziçi tarih.Ne olur ne olmaz yinede lys ye çalışıyorum bana nasıl bir program önerirsiniz.Türkçe netlerim kötü geldiği için türkçe dersi alıcam sene boyunca.Yardımcı olabilir misiniz?

    Yanıtla
  • 14 Mayıs 2017 tarihinde, saat 15:03
    Permalink

    Hocam merhabalar ben çok başarılı bir öğrenciydim fakat bazı ailevi sorunlar nedeniyle engellendim ygs 400 bindeydim lys döneminde konular yetişmedi. Hukuk istiyorum şuan çalışmaya devam ediyorum. Şuan lys denemelerimde 75 -80netlerdeyim gelmez diye düşünüyorum. Mezuna kalmak hukuk için iyi bir karar mı? sorunlar bitti.

    Yanıtla
  • 22 Mayıs 2017 tarihinde, saat 03:35
    Permalink

    Hocam benim bu sene 2.girişim oldu.
    2016 da pek iyi çalışmamama rağmen 200-250 bindeydim(mf).
    Ama daha iyi yaparım daha tekrar hazırlanıp bu sene tekrar girdim.Bu sınav hayatımın şokunu yaşattı.Sinav matematik zor olsa da iyi geçmişti sınavım.Ama sınav sonucu açıklaninca baraj altı geldi hem de 179 la bırakılmisim.Hiç beklemiyordum hatta bir çok kişi de bu sene bu tür şeyler yaşadığını dile getirdi.Ben bu sene gidecektim öyle hayaller kurup çalışıyordum.Ama sonuç bizi yıktı.Annem destek veriyor bir sene daha kalırsın ne olcak üzme kendini diyor.Ama babam zorla 2 yıllık bile olsa git diyor hatta bu sene bile laf yaptı hep zor çalıştım ona rağmen çalıştım.Sizce annemi dinleyip 1 sene daha mı çalışmak gerek yoksa gitmek mi ?Benim için sene kaybı,arkadaşların benden önce mezun olması gibi şeyler hiç problem olmaz hiç onemsemem öyle şeyleri.Tek problem 3.sene de yapamazsam korkusu var.Bu ara da 2018 ygs LYS 3 sınav olcak gibisinden bir şeyler yazılmış haberler de doğru mu ?Sistem değişir mi ve konu müfredatı ?Sizce 2018 kolaylik zorluk derecesi ne olacak sizin goruslerinize güveniyorum nolur yazın cevaplayın :/

    Yanıtla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir